Vllezër të ndershëm, feja Islame
na mëson, se si mashkulli por edhe femra që të dy janë të barabartë
( në shumë
aspekte), dhe janë faktorë kyq për ruajtjen e llojit njerëzorë në Tokë.
Në ajetin e parë të sures En-nisa Allahu xh.sh na rikujton se pikënisja
e jonë si lloj njerëzor është nga nje mashkull dhe femër, d.m.th nga Ademi dhe Hava
alejhimasselam, dhe prej tyre filloj të shtohet njerëzimi e kështu do te
vazhdoje të jetë deri në Diteën e Kijametit apo Kataklizmës dhe shkaterrimit të
kesaj gjithësie…thotë Allahu xh.sh:
(يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ
مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً
كَثِيراً وَنِسَاءً ) (سورة النساء: من الآية 1)
“O ju njerëz! Kini frikë Zotin tuaj që ju ka
krijuar prej një veteje (njeriu) dhe nga ajo krijoi palën e saj, e prej atyre dyve u shtuan burrra
shumë e gra”.
Të nderuar vllezër besimtarë, Allahu
xh.sh sa i përket obligimeve dhe dispozitave të Tij qoftë në besim apo ibadete,
si mashkullit poashtu edhe femrës iu drejtohet në menyrë të barabartë, e
poashtu edhe për veprat e tyre i shpërblen njësoj- pa dallim, këtë fakt e dëshmon
ajeti 35 i sures apo kaptines el- Ahzab,
në të cilin Allahu thotë:
(إِنَّ
الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ
وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ
وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ
وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ
وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيراً وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ
اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْراً عَظِيماً) (سورة الأحزاب: 35)
Nuk ka dyshim se
për muslimanët e muslimanet, besimtarët e besimtaret, adhuruesit e adhurueset,
të sinqertit e të sinqertat, durimtarët e durimtaret, të përvuajturit e të
përvuajturat, sadakadhënësit e sadakadhënëset, agjëruesit e agjërueset,
ruajtësit e nderit e ruajtëset e nderit, shumëpërmendësit e All-llahut e
shumëpërmendëset e All-llahut, All-llahu ka përgatitur falje (mëkatesh) dhe
shpërblim të madh.
Ndërsa sa i përket krijimtarisë, apo
natyrës së secilit, ska dyshim se mashkulli dhe femra ndryshojnë nga njëri -tjetri,
dhe poashtu edhe sa i përket rolit në familje dihet se roli udhëheqës dhe i përkujdesjes
për familje (duke iav siguruar kushtet e
jetesës, ushqimin, pijen, veshëmbathjen, vendbanimin etj) i takon mashkullit,
kurse gruaja është e ngarkuar me detyra dhe përgjegjësi tjera që i përshtatën
natyrës së sajë, si fjala vjen, përkujdesja dhe edukimi ndaj fëmijve, ndëgjimi
dhe respektimi i burrit, ruajtja e nderit dhe pasurise se tij etj…mirpo nga
këto që u thanë, nuk do të thotë se
gruaja e ka të obliguar të përkufizohet vetëm në këto, ajo ka të dretë të
punojë nëse ka dëshirë dhe vullnet në ato vende që ia lejon sheriati Islam, ka
të dretë të studijoj e hulumtojë etj …etj.
Të nderuar vllezër , edhe pse
feja Islame i jep mashkullit një rol favorizues në raport me femrën në familje, ashtu siq u përmend më heret dhe ashtu
siq thotë Allahu xh.sh në ajetin 34 të sures En-Nisaë :
(الرِّجَالُ
قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ
وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ ) (سورة النساء: من الآية 34)
“Burrat janë
përgjegjës për gratë, ngase All-llahu ka graduar disa mbi disa të tjerët dhe
ngase ata kanë shpenzuar nga pasuria e tyre.”
Kjo e drejtë e përgjegjësisë së
burrave ndaj grave të tyre është për shkak se ata janë të obliguar të kujdesen
për ato në aspektin mbrojtës dhe në atë ekonomik për shkak se natyra e
mashkullit i përballon këto, mirpo ky favor përgjegjësie në asnjë mënyrë nuk iu
jep të drejtë burrave apo meshkujve që të ushtrojnë dhunë ndaj grave apo dikujt
tjeter në familje, andaj mos e harroni këtë mesazh të kësaj hytbje: Islami
ndalon dhunën ndaj grave.
E pse?, e si? do ta sqarojmë inshAllah në
vijim duke iu referuar thënjeve pejgamberike.
Transmetohet nga kushejriu ta ketë
pyetur pejgamberin a.s se çfarë haku kemi ne ndaj grave tona, d.m.th çfarë të
drejtash duhet tua plotesojmë atyre: e pejgamberi a.s iu pergjigj kështu:
: "أن تطعمها إذا طعمت،
وتكسوها إذا اكتسيت ولا تضرب الوجه ولا تقبِّح، ولا تهجر إلا في
البيت".( سنن أبو داود اسناد صيح)
Ta ushqeshë atë( tia sigurosh ushqimin) kur ti ushqehesh, tia sigurosh veshmbathjen
kur ti të keshë për vete , mos e goditë
atë në fëtyrë, e as mos e shëmto (mos i thuajAllahu të shëmtoftë fëtyrën) dhe
mos e braktisë atë përpos atëherë kur ti je në shtëpi (sh.a: është fjala për braktisjën në shtrat si masë
edukues për gruan, atëherë kur bëhet e pandëgjueshme ndaj burrit të sajë).
Po ashtu kemi një rast
tjetër kur në kohën pejgamberit a.s ishte rrahur një grua, e kur pejgamberi a.s
ndëgjoj u hidhrua shumë, dhe ashtu siq transmeton Abdullah bin Zumah
i cili
thot:
"وعظ النبي صلى الله عليه وسلم في النساء فقال: يضرب أحدكم امرأته ضرب
العبد ثم يعانقها آخر النهار" رواه البخاري .
Na keshilloj pejgamberi a.s ne lidhje me gratë
e tha:”(a është logjike) që dikush nga ju ta rrahë gruan e tij sikurse një rob
e pastaj në fund të ditës ( d.m.th
ne mbremje) ta perqafojë atë?!”.
Vllezër të ndershëm, ashtu siq e dini
gjatë gjithë historisë ka pasur fakte e argumente se burrat kanë ushtruar dhunë
ndaj grave, e kjo ka ndodhur për arsye të ndryshme, ose pershkak bindjeve dhe
besimeve qe i kanë pasur kundrejt tyre, ose për shkak traditave të popujve të
ndryshem, varsisht se çfarë pozite ka gëzuar femra tek ato shoqëri apo tek ata popuj…
Xhematli të ndershëm, edhe ne si
popull nuk e mohojmë faktin se në të kaluarën tonë është ushtruar dhunë ndaj
grave, por nuk e mohojme faktin se ndoshta edhe tash në shekullin 21 kemi raste
të tilla…mirpo më e keqja është se shpeshherë nxitja e dhunës ndaj grave si në
të kaluarën po ashtu edhe në ditet e sotme i mveshet islamit apo fese islame,
kurse feja islame eshte larg kësaj , është e pastër nga këto intriga…
Andaj dhuna që është ushtruar ndaj
grave ne të kaluaren por edhe tani tek ne ka mundur të jetë si rezultat i
praktikimit të kanunit të Lekë Dugagjinit, apo ndoshta edhe traditës së
trasheguar nga brezat e mëhershëm ( si p.sh aplikimi i kodit Romak apo të
drejtes romake në periudhat e mëhershme, i cili gruan as që e llogaritë si
njëri)…apo te ligjeve që kanë egzistuar më herët, e që ne tani nuk kemi mundesi
të zgjerohemi e të permendim shembuj nga këto ligje…por ajo qka na intereson
neve si muslimane është:
Qendrimi I Islamit ndaj gruas është
shumë i prerë: Gruaja ose nëna është themeli i familjes e i shoqerise, gruaja është
fole prehje dhe strehimi për bashkeshortin e saj, këtë e dëshmon Allahu i Madhëruar
në Kuran ku thotë:
(وَمِنْ آيَاتِهِ
أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ
بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ
يَتَفَكَّرُونَ) (سورة الروم: 21)
“Dhe
nga faktet (e madhërisë së) e Tij është që për të mirën tuaj, Ai krijoi nga
vetë lloji juaj palën (gratë), ashtu që të gjeni prehje tek ato dhe në mes jush
krijoi dashuri dhe mëshirë. Në këtë ka argumente për njerëzit që mendojnë.”
Pastaj gruaja- nëna është edukatore e fëmijve të vet,
dhe përshkak vështirsive të perkujdesjes ndaj fëmijve që i përjeton ajo që nga
lindja e tyre e deri sa të rritën,
meriton që fëmijët e saj (djemtë e vajzat) të kenë një respekt ma të
veqantë se sa ndaj babait( ta kenë një respekt dhe perkujdesje shtesë në raport
me nënën, kjo dëshmohet edhe në hadithe të pejgamberit a.s).
* Disa nga mënyrat shëruese
të mospajtimeve në mes burrit dhe gruas.
Te nderuar vllezër, nuk ka mundesi që në çdo familje gjithëherë të ketë
paqe e qetësi, është e natyrshme që në familje nganjëherë paraqitën probleme,
mospajtime e mosmarveshje, e me theks të veqantë probleme e mospajtime shfaqen
zakonisht në mes bashkëshortëve për arsye të ndryshme, porse e falenderojmë
Allahun xh.sh I Cili në librin e tij Kuranin, na ka mësuar se si të zgjidhen problemet ne jetën bashkëshortore,
e sinjale për këtë jep ajeti 34 i kaptinës
En-nisa , nga I cili nxirren disa rregulla në lidhje më rregullimin e raporteve ne mes burrit dhe gruas dhe
zgjedhjen e problemeve në jetën bashkëshortore.
Vllezër xhematli, e permendëm më herët
se Allahu xh.sh me Urtësinë e Tij, burrin
e ka bërë drejtues të familjes , dhe se gruaja ka për obligim ti bindet dhe ta
ndëgjoj burrin e saj në punë të lejuara, e në rast se nuk i bindet dhe nuk i ndëgjon
fjalet e burrit dhe nuk i përfill obligimet e saj që kanë të bëjnë me raportet
normale në mes tyre ashtu siq i parasheh sheriati Islam, atëherë duhet të
mirren këto masa edukuese sipas ajetit 34 të sures En-nisa qe të evitohen apo të shmangen këto probleme:
- Sëpari burri duhet ta këshilloj
gruan e tij me fjalë të mira, duke
ia rikujtuar asaj se është e obliguar ta ndegjoj e respektoj atë, e në këtë rast është mirë nese din tia permend
edhe ndonjë ajet apo thënje të pejgamberit a.s si p.sh : thotë pejgamberi a.s:
إذا صلت المرأة خمسها وصامت شهرها وحصنت فرجها وأطاعت
بعلها دخلت من أي أبواب الجنة شاءت (صحيح ابن حبان)
“Nëse gruaja i falë 5 kohët
e namazit, e agjëron muajin (e ramazanit), e ruan nderin dhe i bindet burrit të
saj, do të hyjë në xhennet nga cilado dere e tij që të dëshiroje ajo”.
Nëse ajo permirsohet bëhet mirë , po nëse nuk
permisohet dhe metoda e këshillimit nuk tregohet e suksesheme, atëherë burri
e e përdorë një masë edukative duke mos fjetur në një shtrat me të për një kohë
, apo të flejë me të në shtrat , por e sanksionon atë duke mos bërë mardhënie
intime me të për disa ditë … e nëse edhe pas kësaj nuk permirsohet, atëherë
sheriati Islam e parasheh nje masë të lehtë qortuese edhe atë në raste
specifike, kjo masë qortuese e përmendur në ajetin 34 të sures En-nisa shpeshherë është keqëkuptuar apo
keqëinterpretuar, kurse e vërteta qëndron se ajo mund të perdoret në raste
specifike kur medohet se është e suksesshme, dhe nëse bëhet duhet të jetë tepër
e lehtë duke mos i shkaktuar ndonjë lëndim gruas,
e nese edhe masa qortuese nuk tregohet e suseshme, atëherë
duhet të sillen dy këshilltare që gjykojnë drejt, e ata është mirë që të
jenë njeri nga familja e burrit e tjetri nga familja e gruas, dhe pasi që ata ti
ndëegjojn mospajtimet e burrit dhe gruas, ne fund vendosin se cili e ka më
drejtë e cili e ka gabim.
Nese zgjidhen mospajtimet bëhet mirë e nese jo, rasti
perfundon në gjykatën sheriatike nëse ka, nëse jo në gjykata të tjera ose mbetet ndarja apo shkurorizimi si opcion i
fundit…e poashtu në islam edhe shkurorizimi ka rregulla të veqante, mund të
bëhet dy here me nijjet -qëllim kthimi, kurse pas të tretës here nuk ka më
drejtë ta kthejë gruan e tij.. të gjitha këto rregulla Allahu I Lartëmadhrishëm
i ka paraparë që burri dhe gruaja të jetojnë jetë të lumtur, dhe të mos ndahen
përveqse në rrethana kur nuk ka asnjë mundësi të vazhdimit të jetës
bashkëshortore sëbashku.
Andaj vllezëer besoj se e vrejtët se si feja Islame nuk
urdhëron për dhunë ndaj grave, e as mohim të drejtave të tyre, përkundrazi urdhron
për një jetë të lumtur bashkëshortore, dhe se atëhere kur ka mospajtime ofron
zgjidhje të tyre në menyre që të ruhet harmonia dhe lumturia në familje e te
vazhdoje jeta bashkëshortore në kushte normale.
Të nderuar vllezër, nese kemi deshirë ta pasojme
shembelltyrën e pejgamberit a.s , atehëre ne si muslimanë, si besimtarë duhet të
sillemi mirë me gratë tona ose familjet tona, sepse pejgamberi a.s ka thene:
خيركم خيركم لأهله و أنا خيركم لأهلي............ سنن ترمذي
“Më i miri prej jush është
ai që sillet mirë me familjen e tij, kurse unë jam ai që sillem më së miri me
familjen time”…
Pastaj në një rast tjeter pejgamberi a.s kishte thënë:
استوصوا بالنساء خيرا
“Ju porosis të silleni mirë me gratë, “
e ky hadith është edhe mesazhi ynë i fundit i kësaj
hytbe…
Të nderuar vllezër në fund të kësaj hytbe shkurtimisht
edhe njëherë po i përmendim disa pika që kanë të bëjnë me pozitën e femrës në
Islam duke u bazuar në argumente kuranore ose pejgamberike, nga to veqojmë:
- Ajo ka të drejtë ta gëzoj
jetën në kushte normale sikurse burri, sepse edhe ajo eshte njëri si
ai.
- Ajo ka të drejtë në
trashegemi-apo miraz
- Ajo ka të drejtë ta merr
mehrin- me rastin e lidhjes se aktit të martesës
- Ka të drejtë të kujdeset për
femijët e vegjël të sajë.
- Ka të drejtë të interesohet
për qështjet e përgjithshme të muslimanëve, dhe se edhe ajo e ka për obligim ta
japë kontributin e sajë në këtë drejtim, duke urdhëruar për të mirë e duke
ndaluar nga e keqja
- Ajo është e obliguar ti
perfill parimet e besimit dhe ibadetet e dispozitat e fese sikurse edhe
mashlkulli…
- Shpërblehet për punë të
mira në ahiret sikurse edhe mashkulli
- Urdheresat në Kuran kur ju
drejtohen besimtarëve , ato i perfshijne edhe besimtaret femra…
- Gruaja obligohet ti bindet
dhe ta ndegjoj burrin gjithëherë, me perjashtim nëse e urdheron me bë mëkat nuk
obligohet ta ndëgjoj.
* Femra apo gruaja ndalohet ti bëjë këto vepra,
apo gabime.
- Nuk i lejohet femrës apo gruas të vetëmohet në ndonjë vend(jo publik) me
ndonjë njeri të huaj.
-I ndalohet të perzihet me meshkuj, përveq në
rrethana të domosdoshme e që nuk ka zgjidhje tjetër, kjo përshkak të fitness-ngacmimit që mund ti
kanoset asaj.
- I ndalohet ta shfaqë bukurinë dhe stolitë e
saj: .duke e mbuluar trupin me përjashtim të fytyrës dhe duarve, sepse gratë
janë të obliguara që ato bukuri qe iav ka falë Allahu, tua shfaqin burrave të
tyre legjitim kurse nuk janë të obliguara të mbajnë shami para të afërmve të ngusht që nuk ka ndonjë ndales për ta ( si p.sh ndaj babes, vëllaut, axhës,
dajës . E tj).
Dhe në fund vllezër i lutemi Allahut xh.sh të na mundësoj të sillemi mirë me gratë e
tona, me motrat e vajzat tona…e inshAllah kurrë nuk ndëgjojm se në mesin tonë
apo në shoqërinë tonë dikush të ketë ushtëruar dhunë ndaj gruas…
Allahu na faltë e na meshiroftë të gjithve…Amin !
Hytbe e mbajtur në xhaminë Ramadanije-Llapit
Më datën: 06/12/2013
E përgaditi imami: Mr. Islam Hasani
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.